Cum si de ce sa verificam presiunea din anvelope?
Posted on |
Menținerea presiunii corecte în anvelopele noastre este cheia siguranței noastre. Un proces în care putem cădea din nou pe manometrul obișnuit, dar și pe alte alternative mai simple, care economisesc timp și inconveniente în acest proces.
Potrivit unor surse ale DGT, în acele accidente în care cauzele sunt legate de probleme mecanice, este comun ca presiunea anvelopelor să fie prezentă într-o bună parte a accidentelor. Aceste informații sunt în conformitate cu ceea ce arată multe studii care confirmă faptul că o bună parte din șoferi conduc în vehicule care nu au o presiune suficientă a anvelopelor.
Această problemă are o importanță considerabilă, deoarece anvelopele sunt singurul element care menține contactul fizic între mașină și drum. Prin urmare, orice eșec în ele poate avea rezultate catastrofale. Acest lucru poate fi evitat verificând frecvent presiunea în pneuri și umflându-l întotdeauna conform instrucțiunilor producătorului. O sarcină pe care o putem îndeplini folosind diferite metode.
Sistemul TPMS
Unul dintre semnele importanței presiunii corecte a pneului în vehiculul nostru este caracterul obligatoriu al sistemelor TPMS. Acest sistem măsoară în permanență presiunea pneurilor noastre și declanșează o alarmă în panoul de bord al vehiculului atunci când detectează o anomalie. Presiunea la volan este atât de importantă, încât acest sistem este obligatoriu pentru toate vehiculele noi vândute din noiembrie 2014.
Sistemul a parcurs mult timp de atunci, mult spre încântarea șoferului. În trecut, șoferul a primit un avertisment general doar când a existat o pierdere de presiune, iar alarmele false au fost de asemenea frecvente. Astăzi, vehiculul recunoaște în mod clar care anvelopă are probleme și chiar oferă presiunea actuală asupra celor mai moderne modele pentru a evalua riscul. De asemenea, a înregistrat progrese în ceea ce privește precizia, eliminând multe dintre erorile și alarmele false din trecut.
Acestea sunt îmbunătățiri disponibile în sistemele standard instalate pe vehicule, dar și în sistemele care există în prezent pentru vehiculele care nu au acest sistem instalat în serie. Aceste sisteme de presiune a anvelopelor mențin abordarea inițială a sistemelor standard, cu excepția faptului că au un afișaj separat pentru afișarea datelor. Cu toate acestea, acest lucru are avantajul că presiunea fiecărei anvelope individuale poate fi afișată direct și precis în orice moment. Prețul pentru unul dintre aceste sisteme este de aproximativ 40 de euro și nu necesită mai mult decât înlocuirea cablurilor butucului și instalarea unității centrale în vehiculul nostru. Transmițătorile radio conținute în capace fac restul și transmit datele ca în cazul modelelor standard.
Manometru tradițional
Pe lângă sistemele integrate în vehicul, cel mai bun manometru pentru mașina noastră este tot ce avem nevoie pentru a verifica presiunea anvelopelor noastre. Un manometru nu este altceva decât un manometru de aer conectat la un compresor sau cu un compresor cu care putem măsura presiunea internă a anvelopei și corectați-o, dacă este necesar. Acest manometru este conectat la robinetul anvelopei printr-un conector de cauciuc și un robinet, care menține etanșeitatea sistemului în timpul măsurării și împiedică deplasarea și pierderea aerului.
Pe piață există, de asemenea, manometre independente care nu sunt conectate la o supapă și pe care le putem lua cu noi oriunde mergem în mașină. Aceste manometre au dimensiuni compacte și simplifică procesul de măsurare a aerului în timpul funcționării, cu caracteristici precum un sistem de cronometrare a valvei care se rotește pentru a facilita orientarea și citirea datelor. Modele care pot fi atât analogice cât și digitale, acestea din urmă fiind mai recomandate, deoarece oferă măsurători mai ușor de citit și, în general, mai precise decât cele ale modelelor convenționale.
Noile manometre
Un dezavantaj al dispozitivelor de măsurare menționate tocmai este faptul că acestea trebuie să scoată supapa, să atașeze dispozitivul de măsurare și să ia măsurarea … Un proces destul de complex, care poate dura aproximativ 10 sau 15 minute și pe drumul dintre atașarea furtunului, robinetului și pierde puțin aer la orice altceva.
De aceea, multe companii oferă deja utilizatorilor alternative pentru a simplifica procesul de măsurare a presiunii în anvelope. Un astfel de sistem a fost lansat de Michelin, care oferă utilizatorilor un sistem interesant pentru măsurarea presiunii fără contact. Acest produs are patru capace speciale care conțin senzori ai manometrului pentru a măsura presiunea. Aceste mufe sunt echipate cu tehnologie NFC, astfel încât nu trebuie decât să apropiem manometrul de fiecare mufă sub forma unui buton pentru a obține imediat citirea presiunii. Ceea ce durează 10 sau 15 minute acum durează doar câteva secunde.
Dezavantajul acestor aparate de măsurare este că servesc doar pentru măsurarea aerului, dar nu și pentru inflație. Cu toate acestea, dacă doriți să vă umflați pneurile oriunde, tot ce trebuie să faceți este să folosiți un compresor de aer portabil. Acest produs funcționează atât ca compresor pentru a umfla roata, cât și în modul manometru pentru a măsura presiunea aerului din anvelopele tale. Aceste dispozitive sunt conectate direct la bricheta mașinii pentru a obține energia necesară pentru funcționarea acesteia. După conectare, vedem presiunea pe pneu pe ecran și putem programa presiunea țintă la care compresorul ar trebui să umfle pneurile, compresorul fiind responsabil de umflarea pneului la presiunea specificată.