lanturi de iarna

Lanțuri de zăpadă sau anvelope de iarnă? Ce alegem?

Posted on |

Într-o țară în care zăpada joacă rareori un rol, cu excepția regiunilor de munte înaltă, lanțurile de zăpadă sunt adesea prima alegere pentru conducerea în timpul iernii. Cu toate acestea, anvelopele de iarnă pot fi o alternativă interesantă dacă circumstanțele sunt adecvate pentru utilizarea lor.

Cu excepția cazurilor în care valurile reci de polă, ciclogeneza explozivă și furtunile de zăpadă sunt comune, Spania nu este o țară în care în mod normal este necesar să folosim elemente suplimentare pentru a ne menține mobilitatea pe timp de iarnă, cu excepția regiunilor de munte înaltă, unde Frigul și gheața sunt mai frecvente. Acesta este un context complet diferit decât în ​​alte țări, cum ar fi Germania, Austria, Slovacia sau Finlanda, pentru a numi doar câteva, unde utilizarea acestor anvelope de iarnă este chiar obligatorie pentru câteva luni ale anului sau unde există avertizări de furtuni de gheață și zăpadă. Drept urmare, șoferii din aceste țări au acasă două seturi de anvelope, unul pentru iarnă și unul pentru vară.

Această abordare întreagă poate duce la întrebarea dacă plătește cu adevărat să devii „european” și să te încadrezi în aceste anvelope de iarnă. O întrebare la care vom răspunde cu analiza necesară a ambelor opțiuni și a recomandărilor de aplicare corespunzătoare.

lanturi de zapada

Ce sunt anvelopele de iarnă?

Dar înainte de a începe, este important să știm despre ce vorbim când vine vorba de anvelopele de iarnă. În general, anvelopele pe care le vedem în magazine și care sunt montate pe mașinile noastre sunt așa-numitele anvelope de vară sau, mai corect, anvelope de orice anotimp sau all-season. Anvelope care sunt folosite vara, ploaie, frig sau cu puțină zăpadă sau gheață (foarte puțin).

În schimb, anvelopele de iarnă sunt cele care au fost special concepute pentru utilizare pe vreme rece. Nu numai din cauza problemei de a conduce pe gheață sau zăpadă, ci și la temperaturi scăzute. Acest lucru se realizează printr-o construcție specială în care cauciucul funcționează mai bine la temperaturi mai scăzute decât în ​​cazul anvelopelor de vară. Prin urmare, aderența sa este mai mare chiar și la temperaturi sub zero.

Citeste si:  Lanturi de zapada textile sau clasice?

În afară de compusul utilizat, aceste anvelope au și un model de rulare special cu un număr mai mare de sipuri care țin pneul în loc, precum și blocuri de rulare mai adânci care asigură o aderență bună chiar și pe zăpadă abundentă pe drum. Anvelopele de iarnă își pierd efectiv efectul dacă au o adâncime de rulare mai mică de 4 milimetri, deși restul poate fi purtat cu ușurință vara.

Lanțuri, o alternativă mai ieftină?

Comparativ cu costul unui al doilea set de anvelope, lanțurile dintr-o țară în care zăpada nu este comună sunt o alternativă bună pentru a ne menține mobilitatea pe timp de iarnă. Un avantaj care a venit în prim-plan odată cu introducerea lanțurilor textile și semiautomate, care reduc problemele și inconvenientele asamblării.

Cu toate acestea, acest sistem are încă dezavantajele sale. Una dintre ele este că, oricât de ușor ar fi asamblarea, trebuie să ieșim în frig pentru a asambla lanțurile, a ne uda mâinile, a curăța arcul de roată de zăpada din interior și a avea o perioadă bună de asamblare. cheltui. Fără a uita că viteza maximă pe care o putem conduce este de 50 km / h, având grijă să nu rulăm fără zăpadă care are niște lanțuri, de ex. Textile care pot distruge. Drept urmare, trebuie să oprim din nou mașina când pământul este liber de zăpadă, demontați și depozitați lanțurile. Ceva care poate fi acceptabil dacă îl facem doar de câteva ori pe an, dar nu atât dacă trebuie să îl facem des.

Ce alegi?

În acest moment, probabil că sunteți mai mult sau mai puțin clar despre decizia pe care doriți să o luați, dar pentru a o face mai ușoară, rezumăm cele două ipoteze principale cu care ne confruntăm.

Dacă locuiți într-o zonă în care zăpada și gheața sunt obișnuite, așa cum se întâmplă în regiunile de munte înaltă și mai ales în nordul țării, ideea de a monta anvelope de iarnă este cea mai bună opțiune. Printre altele, pentru că aceste anvelope evită montarea lanțurilor în fiecare ninsori, dar au și avantajul suplimentar că ne oferă mai multă siguranță la temperaturi scăzute în timpul restului călătoriei.

Citeste si:  Ce credem despre Michelin Primacy HP MO?

Amestecul acestor anvelope ne oferă o aderență mai bună în toate condițiile meteorologice, ceea ce este bun pentru frig, ninsoare și ploaie. Deoarece aceste anvelope și calea de rulare sunt de asemenea capabile să scurgă o cantitate mai mare de apă pe ploi abundente. Un avantaj suplimentar este că, după ce au scăzut sub 4 milimetri de rulare, anvelopele pot fi încă folosite în timpul verii pentru a accelera construcția lor ca și cum ar fi o anvelopă convențională.

La cealaltă extremă, lanțurile de zăpadă ar fi alegerea corectă dacă dorim siguranță suplimentară atunci când ne deplasăm, dar de obicei nu facem excursii în zonele cu zăpadă. Nu are sens să cheltuiți pe anvelopele de iarnă dacă nu doriți să le utilizați intens. Atunci când căutăm cele mai bune lanțuri de zăpadă pentru mașina noastră, este important să le alegem pe cele care răspund preferințelor noastre, mai ales când vine vorba de montaj. Acest aspect este cel mai problematic dintre lanțurile convenționale, deși datorită gamei largi de lanțuri oferite în prezent, de ex. lanțuri textile sau lanțuri semiautomate, pot fi ușor rezolvate.